Λίγα λόγια για το πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Πληροφορικής που προσφέρεται από το ΕΑΠ στο πλαίσιο του έργου "Εκπαιδευτικοί και Διά Βίου Μάθηση"

Το πρόγραμμα «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής» εντάσσεται στο έργο «Εκπαιδευτικοί και Διά Βίου Μάθηση» που υλοποιεί το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Σκοπός του προγράμματος είναι να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής να αποκτήσουν γνώσεις και να αναπτύξουν ικανότητες που αφορούν στο σχεδιασμό και στην προετοιμασία της διδασκαλίας, την αξιοποίηση σύγχρονων/ εναλλακτικών τεχνικών και καινοτομικών πρακτικών στη διδασκαλία (εκπαίδευση μέσα από την τέχνη και ανάπτυξη οριζόντιων ικανοτήτων των μαθητών) και την αντιμετώπιση προβλημάτων που παρουσιάζονται στη σχολική τάξη. 
Το αναλυτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει 150 διδακτικές ώρες, εκ των οποίων, οι 134 αφορούν στην αυτόνομη μελέτη εκπαιδευτικού υλικού, την εκπόνηση δραστηριοτήτων και γραπτής εργασίας. Οι υπόλοιπες 16 ώρες αφορούν στη συμμετοχή σε τέσσερις τετράωρες δια ζώσης συναντήσεις. Το περιεχόμενο του προγράμματος δομείται στις ακόλουθες θεματικές ενότητες: 
  • Προϋποθέσεις Αποτελεσματικής Δια Βίου Μάθησης 
  • Σχεδιασμός και Προετοιμασία Διδακτικών Προσεγγίσεων 
  • Διεξαγωγή Διδασκαλίας: Σύγχρονες Εκπαιδευτικές Τεχνικές 
  • Ανάπτυξη Στοχαστικών Ικανοτήτων Τέχνη και ΤΠΕ 
  • Ανάπτυξη των οριζόντιων ικανοτήτων 
  • Η Δυναμική των Σχέσεων στο Σχολείο 
  • Η κρίση του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού
Το πρόγραμμα υλοποιείται με τη μεθοδολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με την εκπαιδευτική διαδικασία να βασίζεται σε ένα οργανικά δομημένο σύνολο και με συστατικά στοιχεία: το εκπαιδευτικό υλικό, τη διδακτική διαδικασία, την επικοινωνία μεταξύ των συμμετεχόντων, την υποστήριξη και την αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε να προσφέρεται τον Οκτώβριο του 2013 και μέχρι το τέλος του 2015 έχουν υλοποιηθεί 5 επιμορφωτικοί κύκλοι τους οποίους έχουν παρακολουθήσει 260 εκπαιδευτικοί από ολόκληρη της Ελλάδα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διδασκαλία της Διάθλαση του Φωτός με τη Χρήση της Εφαρμογής Δισδιάστατης Απεικόνισης Algodoo

Επείγουσα Απομακρυσμένη Διδασκαλία κατά τη Διάρκεια της Πανδημίας: Πεποιθήσεις και Εμπειρίες Εκπαιδευτικών

Cultural heritage content development and dissemination through a participatory platform: lessons learned from in-service teachers’ perception