Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Υλικού εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης για τη Διδασκαλία της Μουσικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Δημοκρατία-Νεκταρία Κουτελιδάκη και Χαράλαμπος Μουζάκης


Η παρούσα εργασία αναφέρεται στον σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού στο πλαίσιο μιας παρέμβασης για τη διδασκαλία της Μουσικής που υλοποιήθηκε με τη μεθοδολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Ο σχεδιασμός του εκπαιδευτικού υλικού ακολουθεί τις θεωρητικές αρχές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψη την ταυτότητα του γνωστικού αντικειμένου της Μουσικής, του περιεχομένου των μαθησιακών δραστηριοτήτων που περιγράφονται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα και των διδακτικών προσεγγίσεων που προτείνονται για μαθητές του Δημοτικού Σχολείου. 

Η ερευνητική διαδικασία αξιοποιεί το μεθοδολογικό παράδειγμα της έρευνας που βασίζεται στο σχεδιασμό (Research Based Research) και περιλαμβάνει τις ακόλουθες φάσεις: (α) την ανάλυση των μαθησιακών και διδακτικών παραμέτρων για την ενίσχυση της διδασκαλίας της Μουσικής,  (β) την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού υλικού και τη διαμόρφωσή του, ως συγκροτημένου εξ αποστάσεως μαθήματος, σε ψηφιακή μορφή στην πλατφόρμα Chamilo, και (γ) την αξιολόγηση της υλοποίησης της εξ αποστάσεως διδακτικής παρέμβασης με τη χρήση ποσοτικών και ποιοτικών μεθόδων έρευνας. 

Τα δεδομένα που προέκυψαν από την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού υλικού από τον ειδικό ερευνητή και τους εκπαιδευτικούς, καθώς επίσης και από την αποτίμηση της εμπειρίας των μαθητών που συμμετείχαν στη διδακτική παρέμβαση, αναδεικνύουν πτυχές και διαστάσεις που μπορούν να συμβάλουν στην ενίσχυση της διδασκαλίας και της μάθησης σε περιβάλλοντα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Περαιτέρω παιδαγωγική έρευνα είναι απαραίτητη για την προώθηση της διδασκαλίας της Μουσικής εκπαίδευσης στο πλαίσιο περιβαλλόντων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.


Διαθέσιμο online στο:   https://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/openedu/article/view/3484/3679


Αναφορά ως:

Κουτελιδάκη, Δ.Ν. και Μουζάκης, Χ. (2022). Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Υλικού εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης για τη Διδασκαλία της Μουσικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Στο Α. Λιοναράκης, (Επιμ.), Πρακτικά 11ου Διεθνούς Συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: Εμπειρίες, Προκλήσεις, Προοπτικές, (Τομ. 3, σελ. 133-147), 26-28 Νοεμβρίου, Αθήνα: ΕΑΔΕ-ΕΑΠ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διδασκαλία της Διάθλαση του Φωτός με τη Χρήση της Εφαρμογής Δισδιάστατης Απεικόνισης Algodoo

Cultural heritage content development and dissemination through a participatory platform: lessons learned from in-service teachers’ perception

Επείγουσα Απομακρυσμένη Διδασκαλία κατά τη Διάρκεια της Πανδημίας: Πεποιθήσεις και Εμπειρίες Εκπαιδευτικών