Κατευθύνσεις προς τη Διαμόρφωση Πολιτικών για την Καλλιέργεια των Ψηφιακών Ικανοτήτων των Εκπαιδευτικών και την Προώθηση της Δημιουργικότητας στο Σχολείο

Αναμφισβήτητα, η δημιουργικότητα αποτελεί μια από τις βασικές δεξιότητες τις οποίες τα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα καλούνται να ενθαρρύνουν και να καλλιεργήσουν. Ταυτόχρονα, στενά συνυφασμένες με την ραγδαία διείσδυση της τεχνολογίας σε όλα τα πεδία της σύγχρονης ζωής, οι ψηφιακές ικανότητες αναδεικνύονται ως ουσιώδεις για τη μάθηση, την εργασία και την ενεργό συμμετοχή στην κοινωνία. Στις μέρες μας, γίνεται όλο και περισσότερο λόγος για την ανάγκη το σύγχρονο σχολείο, να ενθαρρύνει και να καλλιεργήσει τις δημιουργικές ικανότητες των μαθητών αξιοποιώντας με κατάλληλο τρόπο τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ).

    Εξού προβεβλημένος είναι ο ρόλος που διαδραματίζει ο εκπαιδευτικός ο οποίος θα πρέπει να διαθέτει επαρκείς ψηφιακές ικανότητες και γνώσεις παιδαγωγικών μεθόδων για την αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων, προκειμένου να υποστηρίξει τη δημιουργική μάθηση. Οι παράγοντες αυτοί αποτελούν παραμέτρους ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για τις σύγχρονες εκπαιδευτικές πολιτικές, όπως αυτές αναπτύσσονται σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Στο κεφάλαιο αυτό αναλύονται και μελετώνται διεξοδικά δύο κείμενα από διαφορετικά διεθνή θεσμικά κέντρα - της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της UNESCO, τα οποία συνιστούν διαφορετικές αναγνώσεις σχετικά με τις ψηφιακές ικανότητες των εκπαιδευτικών. Η ανάγνωση αυτών των κειμένων γίνεται υπό το πρίσμα της σύνδεσης των ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών με την ανάπτυξη της δημιουργικότητας στις σχολικές τάξεις.
    Αρχικά, προσεγγίζονται εννοιολογικά οι όροι «δημιουργικότητα» και «ψηφιακή ικανότητα» και ακολούθως γίνεται παρουσίαση των βασικών σημείων των δυο κειμένων από τη σκοπιά της αποτύπωσης των ψηφιακών ικανοτήτων των εκπαιδευτικών. Τέλος, επιχειρείται να αναδειχθούν και να υπογραμμιστούν κριτικά τα σημεία στα οποία η καλλιέργεια της δημιουργικότητας συνδέεται με τις ψηφιακές ικανότητες των εκπαιδευτικών για αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία, όπως παρουσιάζονται στα κείμενα αυτά.



Διαθέσιμο online στο:


Πλήρης Αναφορά:

Μουζάκης, Χ., Κασούτας, Μ. & Μπινιάρη, Λ. (2022). Κατευθύνσεις προς τη Διαμόρφωση Πολιτικών για την Καλλιέργεια  των Ψηφιακών Ικανοτήτων των Εκπαιδευτικών και την Προώθηση της Δημιουργικότητας στο Σχολείο. Στο Π. Αναστασιάδης & Π. Κωτσίδης, (Επιμ.), ΤΠΕ, εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και Δημιουργικότητα στο Σχολείο του 21ου αιώνα (σσ. 221-244). Πανεπιστήμιο Κρήτης: Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α. [ISBN : 978-960-86978-5-0]. ΕΥΔΟΞΟΣ [108802417].

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διδασκαλία της Διάθλαση του Φωτός με τη Χρήση της Εφαρμογής Δισδιάστατης Απεικόνισης Algodoo

Cultural heritage content development and dissemination through a participatory platform: lessons learned from in-service teachers’ perception

Επείγουσα Απομακρυσμένη Διδασκαλία κατά τη Διάρκεια της Πανδημίας: Πεποιθήσεις και Εμπειρίες Εκπαιδευτικών